Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikettfärdmedel
Läst 624 ggr
[Nomen Nescio]
2016-08-16 07:55
3

Lasses hoverator

"Lasse Thörn, 86, räds inte den nya tekniken. När han såg ett gäng ungdomar komma åkandes på var sin hoverboard blev han genast frälst. – Jag tyckte att det var en sådan intressant grej! Men jag insåg att jag kan ju inte åka på en sådan utan att hålla i mig i min rullator, säger han."---

"– Det var ingen som trodde att det skulle gå. Alla sa bara att det aldrig kommer att gå vägen. Det gjorde mig bara ännu mer intresserad av att lösa det här. Och visst var det rätt av Lasse. Nu sitter hoverboarden monterad på rullatorn – och 86-årige Lasse flyger fram på Grännas gator. – Man ska inte åka mer än 10 km/h, men jag brukar gå upp i 15 eller till och med 20 ibland… Men det är nog inte så bra att göra så egentligen, säger han."---

"Särskilt nyfikna är några skolungdomar som han brukar möta när han går till en skola i området och äter mat. – De tycker att den är så bra och de säger att de också skaffa en sådan när de blir pensionärer."---

http://www.expressen.se/gt/lasse-86-pensionar-och-hoverboardforare/

Sindri
2016-08-16 08:03
1

Taget!!! Har kvar svärmors rullator - bara att sätta igång och bygga!

[Nomen Nescio]
2016-08-16 08:22
0

#1 Lycka till -se upp för hastighetskamerorna bara… 🙂

Schnauzertik
2016-08-16 09:36
1

Häftigt! 👍

Hade lite lösa funderingar om att flytta till Gränna. Tror jag från trafiksäkerhetssynpunkt avskriver det. 😉

Värd för Pensionärer