Bilar
På gårdagens promenad passerade vi en Citroen 2CV. En bil som tillverkats i drygt 5 miljoner exemplar 1948 - 1990.
Under studietiden hade jag en kompis med en äldre Citroen en B11, Han hade alltid en uppsättning verktyg liggande i bagaget.Jag tittar på serien "En liten fransk stad" där vimlar det av sådana bilar,
Värd för Pensionärer
Oj den var fin🙂
/Maria
#1 Tror det kan vara en Ford Zephyr
Värd för Pensionärer
#5 Det var väl den som 2009 blev utsedd till "Världens vackraste bil" enligt en kvalificerad jury?
#6 Det var nytt för mig. Helt klart har den ett eget utseende.
Värd för Pensionärer
#5 Var det inte en sådan som kunde sänka/höja fronten?
/Maria
#8 Hele bilen kan höjas och sänkas, vilket även flera senare modeller av Citroën har kunnat, men de allra nyaste modellerna har inte kvar den gashydrauliska fjädringen.
/Désirée
Nu är folkhemmets skapares bil till salu.
Värd för Pensionärer
#12 Vackra är dom inte.
#13 Nej, men ändamålsenliga och miljöbättre. Öarnas mulåsnor!😉
Fast det gäller att se upp, för man hör ju dem inte när de kommer skuttande bakom en…
Tycker ändå att flakmoppe förknippas med skärgårdslivet.
#15 Ja, vi har ju vant oss vid att se dom på öarna i verklighet och på filmer länge, och de lär finnas kvar jämsides med elbilarna - även om Aftonbladet dömde ut dem som förlorare redan 2007…
Min bror var en bilfreak en gång i tiden och han är 13 år äldre än jag.
Jag minns när han hämtade mig i skolan med sin Mercedes 280 SL med bilhandskar och pilotglasögon och jag var sååå stolt.
/Maria
#18 Vilken läcker färg! Önskar min bil hade den färgen.
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ