Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikettövrigt
Läst 850 ggr
Schnauzertik
1

Värdskap

Familjen har fått ett chockartat besked så jag är inte i form och kommer inte  att vara det en tid framöver. 

Om någon vill ta över värdskapet så ser jag det som positivt annars ska jag försöka att fortsätta med det men det blir under en tid begränsat från min sida.

Värd för Pensionärer

Maria
0

Så ledsamt att höra😕 Ta hand om dig och de dina nu och känn inget ansvar för detta.

/Maria

[Nomen Nescio]
0

#0 Det var ett otroligt ledsamt besked!

I ett sådant läge har värdskapet givetvis ingen betydelse alls, så vi kanske kan avvakta tills vidare? Om du ändå känner att du vill överlåta värdskapet så får vi stötta den som är beredd att överta den rollen.

DesK
0

Så förfärligt tråkigt! Ta hand om dig och de dina!🌺

/Désirée

Maria
0

Personligen tycker jag att vi hjälps åt allihopa och tänker på vår värd.

/Maria

DesK
0

Instämmer med Maria!

/Désirée

[Nomen Nescio]
0

#4 Inga invändningar.

[Jimmy.L]
0

Fy va tråkigt.

Maria
3

#0 Hoppas innerligt att det går bra för dig, vad som än har hänt.

/Maria

DesK
0

Tänker på dig och hoppas att du har det bra!

/Désirée

[Nomen Nescio]
0

Samma här, självklart!

Schnauzertik
2

Tack för omtänksamhet.

Skriver av mig lite här.

Vad som har hänt är att min fru har fått levercancer som inte går att bota utan det är bara palliativ vård som gäller. Hon har nu kommit hem från sjukhuset och får vård hemma.

Självklart är det jobbigt både för henne, mig och våra barn (alla är vuxna). Barnen har ställt upp fantastiskt och varit hos oss mycket.

Mycket känns mörkt och jag känner att jag saknar kontroll över livet för tillfället men känner att jag kanske är på väg med första stegen att acceptera situationen Pratade också med en kurator och det hjälpte lite och jag fick förståelse för mina reaktioner och tankar. Fick också några tips för att komma igenom denna period. 

De flesta andra som har varit i liknande situation har trots allt kommit igenom den på  något så jag hoppas att det ska gälla mig också.

Värd för Pensionärer

Maria
3

#11 Åh så ledsamt att läsa😕

Jag kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara. 

När jag fick min hjärntumör så var ju mycket fokus på mig men man får aldrig glömma de som står runtomkring. Det är en sådan hjälplös situation.

Hoppas innerligt att den palliativa vården är bra. Den brukar ju fungera utmärkt och att ni får en fin tid tillsammans trots sjukdom.❤️

/Maria

[Nomen Nescio]
1

#11 Tack för att du informerade oss! Ord förslår inte långt i ett sådant här läge, men jag tycker Maria uttrycker det väl. Skönt att du fått, och kunnat ta emot, stöd och tips! 🌺

[Jimmy.L]
0

#11 Otroligt tråkigt.🌺