Klagomuren
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Det påstås ju om oss pensionärer att vi klagar ofta och gärna, så varför inte en tråd som bekräftar den fördomen… 😉
Vi har ju faktiskt en hedersläktare sedan länge där vi ger beröm, så en motpol kanske också kan fylla en funktion?
Passar på att direkt ge luft åt min frustration över dem som bidrar till det sopberg som flyter omkring i våra hav till livsfara för djurlivet, och till irritation och olägenhet för befolkning och turister vid våra kuster. Samtidigt en blomma till alla goda krafter som rensar bort skräpet.
Länk: "Här är Sveriges riktiga skräpkust" (Aftonbladet).
Vill klaga på vädret. 😕
Ok. Pensionär sedan 1 månad tillbaka då klagar jag på att #1 o #2 klagar. 😉.
#2 Avslås! 😃
#3 Haha 😛
Vill klaga på idiot till bilist som körde rakt fram vid Ringvägen/Hornsgatan när jag skulle svänga vänster där trots denna såg att jag blinkade.
"På onsdagskvällen har alla gnällspikar i Skellefteå chansen. Det ordnas gnäll-kväll på ett café och man får klaga på vad man vill, så länge man har glimten i ögat.
När SVT Nyheter Västerbotten ringer arrangören Veijo Laine är det inget svar. Han ringer tillbaka en stund senare och börjar genast gnälla.
– Alltså, man hinner inte ens gå på toa utan att det ringer en massa, det är inte klokt, säger han.
Och så fortsätter han, gnäller över allt möjligt - men låter aldrig under hela samtalet sur eller irriterad. Och enligt Veijo är det konsten, att gnälla av sig och sedan släppa det. Han tycker att det är lite inne att gnälla. "En man som heter Ove" väcker både som bok och film uppskattning. Och huvudpersonen Ove är ju där minst sagt gnällig.
– Alla gillar ju att gnälla. Alla gnäller ju emellanåt. Men det måste vara med lite humor, annars orkar ingen lyssna."---
"En rolig upptakt till gnällkvällen var under Matfesten när Triorama event skulle berätta om den stundande café-kvällen.
– Då kom det fram en man och började gnälla jättemycket över att det var för mycket gnäll i samhället. Det blev komiskt, säger Veijo Laine."
Barns upptäckarglädje - få saker slår det! Att gå på Universeum och höra springet av små fötter och glada upprop - "pappa, kom och kolla!" och "mamma, du måste se!" gör en nästan till barn på nytt.
Men ungar som bankar på rutor för att skrämma djur medan pappa och/eller mamma själsligt frånvarande går och knappar på sin pad, pod eller vad det nu kallas hade man kunnat vara utan…
#8 Ja föräldrar som inte har koll på sina barn är irriterande vid djurparker.
# 8 De borde förbjuda användningen av mobiler på sådana ställen.
Jag klagar på att det är alldeles för mycket månad kvar i slutet av pensionen!😉😃
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Den här kunden är ingen idé att köra på NKI (Nöjd Kund Index). Snarare behövs det nog en seismograf för att registrera utbrottet…