Julquiz
Vi har ju haft ett antal "quizzar" här, dock ingen julquiz, så då får vi väl göra en då - varsågod och kliv in i burarna! 🤓
Var det svårt? 🤔
Ja jag fick 8/12 och ändå fuskade jag och googlade 😂
Så kan det gå! 😃
Svårt. Fick 8 av 12 - dock utan att googla. :-)
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#1 Ja, jättesvårt! Jag prickade bara 3(/12.
** Energy Pethead
**Medarbetare: Synskadade, Funktionshindrade, Hjälpmedel
Sajtvärd för Nostalgi, Lekar
http://klotterplanket1.egetforum.se/
Det ska vara utslagsgivande! 😉
För den som inte fått nog och som ännu inte prövat på fjolårets Nyårsquiz så finns det fortfarande kvar att ta sig an.
#6 Ja, men det är ju ändå lite pinsamt för mig som är värd på Julen iFokus. 😃
¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ
When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker
#7 Fast du har ju tre veckor på dig att läsa på! 😃
#8 Ja men jag har ju redan fått svaren på de jag missade. Är dock inte helt säker på att jag minns vad det rätta svaret var.😃
#9 Det gjorde jag tydligen, för när jag gjorde om quizzen så fick jag 12/12. 👍