Julvärd och nyårsdiktläsare?
Jörgen Mörnbäck, Claes Eriksson, John Cleese, Babben Larsson, Annika Andersson, Niklas Holmgren, Jonas Gardell, Leif G W Persson, Bert Karlsson eller Torbjörn Nilsson - där har ni Glenn Hyséns förslag på kandidater som julvärd på SVT 2015. Någon som vill lägga till eller dra ifrån?
Personligen bryr jag mig inte alls över julvärdsfrågan, jag tycker att den är lika uppblåst av media som vilka det är som blir årets sommarvärdar, men det hindrar ju inte att man kan ha någon favorit. I det fallet är Peter Apelgren min kandidat, med Ulla Skoog som andraval. (Bert Karlsson är inte min julvärd!)
Nä fy, Bert Karlsson vill jag inte se som julvärd. Gardell vore mysig dock :)
Säger som Lars Ekborg på sin tid "ingen vann"
Värd för Pensionärer
#2. 👍
Jag vill att Kalle Moraeus skall ta över för alltid efter Arne Weise.👍
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!
Vem som helst kan vara julvärd.. Klockan 15.00 börjar Kalle Anka och det är ett heligt klockslag. Vem som pratar före och efter och tänder ljus bryr jag mig inte om..
#4 I morgon kan vi se honom från Orsa - Hej Kalle!

Vem som blir årets julvärd är mig fullkomligt egalt. Det är sällan jag tittar på SVT och på julafton har jag annat att göra. Kalles jul har jag avskytt ända sen jag var barn så det står vi över här hemma.
>>>Malum domesticum<<<
Uppenbarligen är vi många som är ointresserade! Kan vara bra att hålla i minnet när kvällstidningarna gör löpsedelssak av vem det blev och människor gråter i telefonerna som när fel låt vinner kvaltävlingen till mellot…😉

#8 :D
>>>Malum domesticum<<<
#5. Ja, vem det egentligen är som tänder är inte så viktigt men jag tycker att det är mysigt att vara med de 5 minuterna innan Kalle börjar och får komma i stämning i och med att ljuset tänds.🙂
#8 😂
Jörgen Mörnbäck vill jag ha för då kan ha gestalta flera personer 😃
Så har då tidningarna kört igång snacket, med sedvanliga säkra utlåtande om vem "svenska folket vill ha", den här gången är det enligt Aftonbladet tydligen Mark Levengood. Mig kvittar det lika - han duger säkert lika bra som någon annan.
#0 Fast han saknades på Glenns lista…
Mig kan det kvitta. Jag ser inte ens på Kalle Anka längre😉
Jag glömmer aldrig min första jul som nygift och vi hade fullt med gäster och jag stod i köket med min man och grejade med maten medan gästerna såg på Kalle Anka. Då fick jag en känsla av att vara riktigt vuxen på riktigt (trots att jag redan var mamma)😃
/Maria
Jag har missat Kalle Anka en enda gång, och det var på julafton 2003 då jag jobbade. Även om jag inte bryr mig om vem som är julvärd så brukar jag inte missa det ändå 🙂
#14 Ibland får jag för mig att det m est är de vuxna som går och längtar efter Kalle Anka på julafton. Jag har också tröttnat på Kalle, "Svenssons julafton" gör också detsamma och inte ens "Karl-Bertil Jonssons jul" som jag ändå i grunden gillar lockar längre. Man kanske håller på att bli barn på nytt? 😉
#16 Ja, den känslan har jag med. Var riktigt nöjd förra julen när ena ungen ville gå iväg och leka istället för att se på Kalle så jag kom därifrån.

Det blev Gina Dirawi Tur att man ändå inte tittar ;)
>>>Malum domesticum<<<
Själv gillar jag Gina, men det spelar mindre roll, eftersom jag kollar så lite på SVT på julafton. Har i så fall lite svårare att förlika mig med att Malena Ernman skall läsa in det nya året. Jag hade föredragit ICA-Stig.
Åh Malena Ernman är ett bra val tycker jag. ❤️
/Maria
#20 Ja, smaken är guschelov olika….
Julvärden 2016 heter Sanna Nielsen.
#22 Ja vad ska man säga om det? Hon verkar ju vara folkkär fastän jag inte begripit varför.
/Maria
#23. Hon kan sjunga i alla fall eller gillar du inte hennes röst?
#24 Nej jag är inte särskilt imponerad där heller😉
/Maria

Instämmer!
>>>Malum domesticum<<<
Bengt Magnusson blir årets julvärd på TV4, liksom han var i fjol. Gissningsvis blir det mindre ståhej i media kring detta än det blev över valet av Sanna Nielsen på SVT.
#19 I år ringer vi ut Malena Ernman som nyårsdiktläsare och ringer istället in Pernilla August.
http://www.svt.se/tolvslaget-pa-skansen/pernilla-august-ringer-in-det-nya-aret-pa-skansen
#28 Det blir säkert bra. Jag tycker att Malena Ernmans kritik är oförtjänt.
Annat var det på George Rydebergs tid😃
/Maria
#30 Ja där är han.
Jag gillar hans gamla teatrala stil😉
Han ligger förresten begravd på den lilla kyrkogården vid Nya varvet i Göteborg. Han delar grav med sin mamma om jag inte minns fel.
/Maria
#31 Ja, jag var på den kyrkogården i somras men hittade inte gravstenen då, men nu vet jag var den finns.
Jag har sett den men det var längesedan men jag gissar att den ligger kvar.😉
/Maria