Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikett: helger-årstider
Läst 749 ggr
[Rhonda]
1

Sparar ni julkorten ni får?

Jag har sparat en del av korten jag har fått sedan 1976.  Jag funderar på att sätta dem i plastfickor i pärmar. Nu ligger de i en kartong. 

När barnen var små o vi besökte farmor tog hon fram en kartong med julkort. Barnen tyckte om att titta på dem.

Stallmima
1

Jag har sparat alla julkort, de är inte så många men kul att se vilka man har fått ifrån

[Nomen Nescio]
1

Jag sparar på vykort, och i den vevan har väl även julkorten kommit med. De ligger i kartonger, men ett år för länge sedan fäste jag ett antal kort på genomskinlig självhäftande plast så att det blev ett julunderlägg.

[Rhonda]
0

#2 Vilken bra idé! Får man se bilder på dem?

Du skulle lägga ut idén på Pysselforumet.

[Nomen Nescio]
1

#2 Nej, tyvärr skickade jag nog iväg pysslet tillsammans med övriga julsaker för en del år sedan. Men det är inte svårt att göra, allt man behöver  är en plastfilm från någon hobby- eller byggbutik (själv köpte jag den i välsorterad vanlig affär) och fästa upp korten på.

Carmarino
1

Sparar mina och lägger dem i en av mina jullådor. Det börjar bli en ordentlig hög nu. 🙂

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ