Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikett: vård-omsorg
Läst 1186 ggr
Schnauzertik
2

Se upp med facebook

Det har kommit ytterligare en studie som påvisar samband mellan stort facebookanvändande och missnöje med livet.

SvD

Värd för Pensionärer

[Nomen Nescio]
3

#0 Förvånar mig inte, säger jag som aldrig varit medlem på Facebook. 😉(Sedan kan det väl hända att man inte är så nöjd alla gånger ändå…)

Maria
1

#0 Trevligt att se dig. Hoppas att din jul blir hanterbar.

Jag är inte särskilt aktiv på FB, det var väl nyhetens behag för en del år sedan.

/Maria

[alladjurärvälkomna]
2

Har aldrig haft Facebook och kommer aldrig ha det heller

[helga21]
2

Jag är med i olika grupper och har inte så många vänner och de jag har är jag väldigt glad för.

Schnauzertik
2

Tack Maria.

Kommer att vara med barn och barnbarn, får se hur det går.

Jag har ett facebook konto men tittar inte in där så ofta, mest för att se vad barnen skriver.

Värd för Pensionärer

DesK
2

Schnauzertik, trevligt att se dig och önskar dig en så fin jul det bara går.

Jag har ett konto på Facebook och är med i lite olika grupper bl a några (hjälp)grupper som är bra på olika sätt, t ex en grupp mot kvinnovåld och en annan som stöttar och hjälper ensamkommande flyktingbarn.

/Désirée

[Jimmy.L]
4

Använder Facebook ofta. Men är inte missnöjd för det. 🙂

Carmarino
2

Har inte heller Facebook och är nöjd med det. Håller mig till iFokus. :-)

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Agafia
2

Jag avslutade mitt Facebook konto för flera år sedan , fyllde ingen funktion för mig .

Maria
1

Jag har en känsla när det gäller Facebook att den mest används av medelålders.

Jag kan ju ha fel men om jag ska gå till min egen erfarenhet och mina bekanta så stämmer det.

Vi har en 32-årig son och han och även alla hans vänner är mycket sällan aktiva på just Facebook. Det har ju kommit en hel del andra "kanaler"

Från början så var det han som fick mig att öppna ett konto och jag behåller det för jag har fått kontakt med en del barndoms/ungdomsvänner.

Det känns som om vi äldre är aningen" efter" när det gäller Facebook och är mest aktiva nu när den yngre generationen som älskade FB flyttat till annat.

/Maria

[VSK]
5

Jag var missnöjd låååångt före fejjan 😃

Eda
1

===

Jag gick med i Facebook för knappt två år sedan för att ha som referensplatser för mina bloggar:
https://www.facebook.com/textilochtips/
https://www.facebook.com/handikapptips/

Jag har därigenom fått många fler besökare på bloggarna. Jag brukar kolla vem det är som går in och gillar och jag ser då att det är många som är med utan att skriva något på sin egen tidslinje alternativt har "hemliga läsare", de flesta verkar vara medelålders.
Själv skriver jag (nästan) aldrig något personligt utan skriver om när jag gjort några nya inlägg i mina bloggar eller hittat något nytt textilt eller något aktuellt för äldre eller funktionshinderrelaterat.

Min man däremot är en flitig Facebook-användare och genom hans Facebooksidor får jag reda på t.ex. när våra ungar köpt ny bil eller kylskåp!

Missnöjd med livet kan jag inte påstå att jag är, det har jag  inte tid med helt enkelt, för jag har fullt upp med mina bloggar, volontärjobb på läkare Utan Gränser (det har min man också) och stundtals är vi barnvakter till barnbarnet.

De sista inläggen nu före jul jag lagt in på mina Facebooksidor är korta videofilmer som handlar om julen, i mitt tycke är de riktigt roliga, så se dem gärna!
                                                 GOD JUL!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Eda
0

Svar till #14

===================

Det har blivit jättekonstigt, först fick jag jättestor stil som på raden ovan och alla bokstäver gick i varandra. Jag skrev då om  texten direkt iFokus , men det blev då en tom ruta, som jag nu skriver i!

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

[VSK]
1

Eda, jag tror du har knas med din uppkoppling.