Hur hämta appar?
Jag har en ny mobil, den heter Samsung Galaxy. Det är en sådan där med glasskiva.Mod GT S5820i
Jag tänkte att det vore kul om jag kunde läsa av de där fyrkanterna man ser i annonser. Har prövat med att fotografera en, men sen kommer jag inte längre. Måste nog vara en app för det. Men hur och var hämtar jag sådana?
Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"
Detta med appar har jag inte förstått mig på
Det är det nya ordet för program på datorn eller telefonen. Det gamla svenska ordet program dög visst inte längre. 😉😂
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
JAg har också en Samsung S3 men förstår inte riktigt din fråga?
/Maria
Man kunde trycka på Samsungs appr. Men där är ju bara en massa spel.
Jag vill ha tag i en app som kan läsa av de de märkliga fyrkanter som skall leda till någon webbplats.
Det är en liten fyrkantig ruta fylld med krumelurer. Har inte en aning om vad de kallas.
Hälsningar Göran/.Värd för pensionärer/ifokus. Författare till "Konsten att leva billigt och må bra" samt "Mystiska träd"
Du laddar ner appar på Play Butik, sök på "Qr Droid" så får du upp en app för såna (vet inte heller vad det heter). Den är som en kamera ungefär, och läser av koden. 🙂
Tack för hjälpen! Kul att det funkar, men det var ett väldigt registrerande innan den gick att ladda ner.
Tack. Då har även jag lärt mig något nytt🙂
/Maria

Min Samsung Galaxy 4 är född med en ikon i "Program" som heter "Optisk läsare"
När man trycker på den, startar kameran direkt. Sedan tar man ett foto på symbolen/QR-koden. Trycker man sedan på den färdiga bild, finns 3 möjligheter. Tryck på den ikon som ser ut som en jordglob, så kommer man direkt till den internet-sida det handlar om.
Jag har ingen knbapp som heter program.
Måste gå till programhantering. Men där fanns inte optisk läsare. Kanske jag har en budgetmodell av denna telefon
"Christer Lindarw var inte sen att kasta kritik över SVT:s röstningsapp efter ”After Darks” sorti ur melodifestivalen, och skyllde på att de som är 40 plus inte vet hur man laddar ner appen.
– Vi har en äldre publik som inte vet hur man laddar ner en app. De vet inte hur man hjärtröstar, sade Lindarw till Nöjesbladet direkt efter tävlingen.
Uttalandet ogillades starkt av många äldre, och efter att artikeln med uttalandet publicerades haglade kommentarerna in på Aftonbladets facebook-sida."---
Lite kul med definitionen 40 plus som "äldre" och påståendet att de inte kan ladda ner en app. Vet inte om Christer, 59, talar av egen erfarenhet…
Själv såg jag inte programmet och om jag hade gjort det hade jag inte röstat på någon, varken med app, brevduva eller vilka metoder man än använder. Inte för att jag inte kan, utan för att jag inte vill.
# 11 Jodå jag har appar men inte ESC för den ser jag inte på.
Appar har ju blivit ett ännu vanligare begrepp sedan Windows10 blev mer allmän. Jag får nog erkänna att jag inte är någon frekvent apphämtare, men det skulle vara roligt att höra om någon fyndat något kul i appbutiken (helst gratisprogram förstås!).
QR-kod. Quick response
Jag spelar en del spel (appar) som jag har både på datorn och mobilen och det är kul samtidigt som jag inbillar mig att jag tränar min stukade hjärna😉
/Maria
"Västtrafik avbryter arbetet med att förbättra sitt kritiserade biljettsystem. Istället väljer man att storsatsa på appen To Go."---
"– Först och främst handlar det om att den tekniska utvecklingen går mycket snabbt. Vi står inför ett vägskäl. Det är inte längre försvarbart att satsa på att utveckla kortläsare när allt fler av våra kunder förväntar sig att kunna genomföra sina vardagsärenden via sin mobil, säger Maria Björner Brauer. Västtrafik beräknar att 75-80% av deras kunder kommer att betala sina resor via appen inom några år. Nuvarande siffra i dag är ca 10%."---
"– Det kommer finnas vissa kunder som inte kan hantera appen. Men vi tror att de med tiden kommer bli färre och färre. Under tiden kommer de kunna fortsätta använda de vanliga kortläsarna och korten. Vi hoppas givetvis att även dessa resenärer kommer kunna resa på ett bra sätt med Västtrafik, säger Björner Brauer."---
"Roland Källehult, medlemsansvarig i PRO Trollhättan södra, ser inget negativt med satsningen på mobilapp som betalningsätt i sig, bara man inte tar bort det redan befintliga systemet. – Det är inget fel på att de väljer den vägen, men om de väljer att ta bort det nuvarande systemet, med busskort, kommer det att ställa till bekymmer för många. Enligt Roland är det inte många han känner inom PRO som har smartphones och enligt honom är de allra flesta dessutom nöjda med det nuvarande betalningssystemet. – Vissa av våra medlemmar har inte mobiltelefon överhuvudtaget. De som har det har i så fall oftast en "pensionärsmobil", en med stora knappar utan en massa funktioner. Roland Källehult är tveksam till att det skulle gå och ladda hem en app på en sådan mobil. Han påpekar dessutom att de flesta han känner tycker att det lättvindigast att slippa blanda in mobilen när det kommer till betalning som parkering, swisch – eller resor."---