Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikettövrigt
Läst 2582 ggr
[Nomen Nescio]
2

Storstugan (OT) - del 29

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

2017 års första storstuga lånar sin vinjettbild från vår allra första Storstugetråd. Sedan dess har vi hunnit avverka inte mindre än tjugoåtta Storstugor, där syftet hela tiden varit och är detsamma: ett hörn att prata om sådant vi inte hittar någon annan tråd för.

Vi bryter tråden och börjar på ny kula efter ungefär 150 inlägg. Den närmast föregående finns här.

[Nomen Nescio]
1

Lördagen har börjat dimmigt och grått, och termometern visar på några grader över nollan. Det föll lite snö igår kväll, men snötäcket är inte särskilt tjockt här.

Agafia
2

Sol , temperaturen har höjts ifrån - 20 grader till - 2,3 grader bara på några timmar Grannens hund har börjat yla o skälla igen ( separationsångest ? ) stackarn !

[Jimmy.L]
2

Fick pulsa i snö 4 km till Centrala delarna av stan och laddade på mitt busskort idag på förmiddagen. Såg flera snöröjningsmaskiner som röjde parkeringar men inga gångvägar var röjda.

Tog bussen tillbaka hem igen.

Carmarino
1

Här har det snöat lite - nej, Jimmy det är inte tillräckligt mycket för att du ska kunna rulla mig i snön; det täcker inte ens hela marken utan ligger bara fläckvis. 😃

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

[Jimmy.L]
1

#4 Fläckvis räcker gott o väl för lite snö innanför din tröja. ☝️

Carmarino
2

#5 Tveksamt om det räcker. Temperaturen har dessutom stigit över nollan nu, så snön börjar töa bort. 😛

¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

When the last tree is cut, the last fish is caught, and the last river is polluted; when to breathe the air is sickening, you will realize, too late, that wealth is not in bank accounts and that you can't eat money. -Alanis Obomsawin, filmmaker

DesK
7

God middag! Här har vi problem med internet, det är riktigt instabilt 😡

Sedan har jag ett tips till alla! När man ska ladda sin telefon eller surfplatta, så måste sladden sitta i i båda ändar, annars blir inte enheten laddad 🤪

/Désirée

Maria
2

#7 Haha, det var ett bra tips😉

Här är rått ute idag. Några minusgrader och inte ens katterna har velat gå ut.

Idag blir en slapp dag. Jag gjorde färdigt en köttgryta igår så det blir bara att koka potatis och fixa lite grönt så är det klart idag.

Såg att Helga avslutat sitt konto. Tråkigt.

/Maria

[Nomen Nescio]
1

#8 Ja, jag såg också att Helga avslutat kontot - kanske dyker hon upp igen när skrivlusten återkommer.

Maria
3

Vi har precis tänt en brasa inne och det är andra vintern vi har braskamin så det känns fortfarande väldigt lyxigt.

Det värmer upp vårt lilla hus på ett kick. Vi har ju bara 85 kvadrat.

/Maria

[Jimmy.L]
1

Byxlösa män och kvinnor dök plötsligt upp i vagnarna för att delta i det internationella evenemanget "No pants subway ride". För att sedan avsluta den delvis avklädda dagen på en pub vid Fridhemsplan.

http://www.sydsvenskan.se/2017-01-08/byxlosa-intog-stockholms-t-bana

[Jimmy.L]
1

Var och tog mig drygt en timmes promenad nu på förmiddagen. Kommer jättefint regn och är runt 2 grader varmt.

[Nomen Nescio]
1

Den här dagen har känts som en grå måndag i början av januari, vilket väl är precis vad den faktiskt är. Man börjar ju längta efter de där tecknen på att det faktiskt har blivit åtminstone lite ljusare, höra talgoxens vårläte och se videknopparna svälla. Men här väntar lite kärvt väder de närmaste dagarna - på onsdag kan det rent av bli snöstorm. Burr!

[Nomen Nescio]
3

"En man som uppträdde stökigt på Centralstationen i Göteborg omhändertogs av ordningsvakter – då hittade man uppemot 50 olika id-handlingar i mannens ägo.

Han är nu gripen misstänkt för grov stöld.

– Föga förvånande så har vi inte kunnat identifiera mannen i fråga, säger Thomas Worner vid polisen."---

GT

Han kunde väl legitimera sig? 😃

[Jimmy.L]
0

#14 Haha.

[Nomen Nescio]
0

Plus tre och regnigt denna morgon, den gnutta snö som fanns är borta.

[Jimmy.L]
0

Runt +0 just nu, väntas stiga fram på dagen kring +2. Godmorgon.

DesK
1

Samma härliga väder här, så har mest lust att dra täcket över huvudet igen. Gubben är förkyld som en hel karl och jag har en irit, så det är lite synd om oss nu….😴

/Désirée

[Jimmy.L]
1

#18 Krya på er.

[Nomen Nescio]
1

Eftersom det var uppehåll tog jag en snabbtur till livsmedelsbutiken direkt de hade öppnat i morse och bunkrade upp för några dagar i väntan på skräpvädret.

#18 Som sagt, krya på er!

[Jimmy.L]
1

Är du extra tjurig? Inte så konstigt – nu är oxveckorna. Här är några tips på hur du klarar dig igenom årets tuffaste period lite bättre.

http://www.stockholmdirekt.se/nyheter/arets-varsta-period-nu-ar-oxveckorna-har/repqaj!LQdDj5vSCYQBGk9UKDww/

[Nomen Nescio]
3
[Jimmy.L]
2

#22 Tror den vann kanalracet med. 😃

[Jimmy.L]
2

Geteborg 2 invigs till helgen.

[Nomen Nescio]
3

#24 Utöver det goda syftet att använda jämtgetter till denna naturvårdsinsats var det också trevligt att se att Hans Alfredson skall hedras på plats - han har ju mer eller mindre dragit sig tillbaka från offentligheten annars.

[Nomen Nescio]
2

Har ätit vad som sannolikt blev årets sista lussekatter idag, nu väntar semlorna- så småningom…

Maria
1

Jag tror inte jag ätit en enda Lussekatt denna vinter när jag tänker efter.

/Maria

[Jimmy.L]
1

#27 Då är vi två.

[Nomen Nescio]
1

Kan bara beklaga - det var en fin årgång…😉

[Nomen Nescio]
0

God morgon! Här börjar onsdagen med plus fyra,  regn och blåst, men ännu inget spår av det föraviserade ovädret.

[Jimmy.L]
0

Morron. Mildvädret fortsätter här, trots det ligger snön kvar på marken.

[Nomen Nescio]
1

The Terminator har varit på krogen i Göteborg. Undrar om han sa "I ´ll be back" när han gick?

[Jimmy.L]
1

#32 Om han inte gillade maten så sa han säkert; You're Terminated! 😉

[Nomen Nescio]
1

#33 😃

[Nomen Nescio]
1

Ihållande snöblandat regn som just nu verkar övergå i mest snö, samt frisk vind här nu. Skönt att kunna vara inomhus!

[Jimmy.L]
0

#35 Ska strax gå ut och gå, blåser här.

Maria
1

Jag ska verkligen inte gå utanför huset idag. Det stormar ordentligt nu.

/Maria

[Nomen Nescio]
1

#36 Håll i hatten!

#37 Vinden ligger längs med huset här, så det märks bara på bruset och om man tittar ut hur mycket det faktiskt blåser.

[Jimmy.L]
0

Väldigt kyligt ute blev bara en kort utgång idag.

[Jimmy.L]
1
Agafia
1

Töväder och blåst , min helvetesförkylningen är nästan helt borta nu 👻 👏

[Jimmy.L]
1

#41 Skönt, min har nästan med släppt nu.

[Nomen Nescio]
1

#40 Verkar passa alla, även om noshörningar föredrar ryggsim.

[Jimmy.L]
0

På fredag blir det lunch i Stockholm och bio med brorsan.

Carmarino
2

+1 grad, blåsigt (enligt väderappen 13 m/s) och regnblandad yrsnö. Snön syns inte så mycket på bilden, men det är stora, blöta flingor.

[Nomen Nescio]
1

#32 Nu har Arnold siktats på gym i Kungsbacka, och gissa vad han sa när han gick därifrån? 😉

Carmarino
0

#46 I'll be back. 🙂

Det är nästan så att man börjar tro att det är någon konspiration i görningen. Först far Elijah Wood Sverige runt och nu Arnold. 😉

Carmarino
0

Apropå kändisar; det är inte alltid yngre kändisar är populärare än gamla historiker. 👍

[Nomen Nescio]
0

#48 Så´nt  värmer en gammal hembygdsforskares hjärta! 👍

[Jimmy.L]
0

#46 Hasta la vista baby.

[Nomen Nescio]
1

#50 Haha, nej, han sa "hej då gymmet - vi ses i môrn!"

[Nomen Nescio]
1

Nu verkar både nederbörden och vinden ha avtagit här - förhoppningsvis fryser det inte på…

[Jimmy.L]
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

#51 Är du säker på det. 😎

Carmarino
0

#51 Enligt alla de artiklar jag har läst om besöket så sa han "I'll be back". 🙂

[Nomen Nescio]
1

#54 Ja på engelska ja! 😃

[Jimmy.L]
0

#54 Där skulle du ha varit va. 😉

Carmarino
0

#56 Helst inte. Gillar varken gym eller Arnold. 😃

[Jimmy.L]
0

#57 Inte? Trodde tjejer gillade muskler.  🙂

Carmarino
1

#58 Inte jag. Föredrar lite mjukare killar. 🙂

[Jimmy.L]
1

Skaparen till Star Wars, George Lucas, öppnar ett Star Wars-museum i Los Angeles. Museet beräknas kosta en miljard dollar – pengar som kommer från regissörens egen ficka.

http://www.svt.se/kultur/film/star-wars-museum-oppnar-i-la

DesK
2

Hmm, killar /gubbar med igelkottar under armarna är inget för mig heller. Jag föredrar killar /gubbar som använder hjärnan som sitter högst upp på kroppen.  Tacka vet jag min egen gubbe! 😍

/Désirée

[Nomen Nescio]
1

Väderleksrapporten: växlande molnighet, blåsigt, snöfritt, plus fyra.

[Nomen Nescio]
0
[Nomen Nescio]
3

En hotfull man tillgrep en glass i en Pressbyråbutik i Falkenberg, meddelar SVT. Det står inte vilken sorts glass det var, men jag tror att det var rån.

http://www.svt.se/nyheter/lokalt/halland/hotfull-man-stal-glass

[Jimmy.L]
1

#64 Iskall stöld.

[Jimmy.L]
0

Lunch, och bio: Rogue One: A Star Wars Story blir det idag.

[Nomen Nescio]
1

#66 Låter som en bra dag - hoppas vi får en recension av filmen!

[Jimmy.L]
0

#67 Det lär det bli.

Agafia
1

Fantastiskt , nu låter det som om balkongbyggarna gör något 👍

Carmarino
1

Arnold "will be back" till sommaren. 🙂

[Nomen Nescio]
1

Plus tre, solsken, måttlig vind. Kunde vara värre! 🙂

Carmarino
3

Visste inte riktigt var jag skulle lägga detta, så det får bli här i Storstugan. Är så imponerad av killens mognad, och det är så sant det han skriver. Jag fick inte heller "allt" när jag växte upp (även om det inte fanns datorer, mobiler m.m. då), men vi hade det som behövdes. Har än idag inget behov av "lyxprylar". Är inte heller avundsjuk på dem som har råd att köpa vad de vill. Kul för dem, men jag är nöjd med det jag har.

[Nomen Nescio]
0

#72 Låter som en förståndig ung man som hans mor kan vara stolt över…👍

[Nomen Nescio]
1

Arnold gjorde intryck under sin semester här: "Arbetsdagen fick en något oväntad start under onsdagen för personalen på café Nordgården i Billdal. In kom nämligen actionhjälten Arnold Schwarzenegger. Iklädd shorts - snöovädret till trots."---

SVT

Jaja, har man semester så har man! Annars är det väl bara brevbärarna som kör med shorts så här års?

[Jimmy.L]
1

#66 En mycket bra film, ger den 5 av 5 möjliga.

[Nomen Nescio]
0

#76 Låter lovande! Får se om man kan ta sig iväg till en biograf som visar filmen…

Apropå filmer ser jag att trean kör Tillbaka till framtiden-trilogin fredag, lördag och söndag klockan 21.00. Fast om jag ser någon film ikväll så blir det nog "I huvudet på John Malkovich" (SVT2 21.45).

[Jimmy.L]
0

#77 Dock är det en dyrt nöje 175 kr för en biljett.

[Jimmy.L]
1

Mannen satte sig i en taxi i Helsingfors och sa adressen han ville åka till. Problemet: det var ingen finsk taxi utan en polisbil i Södertälje.

http://www.lt.se/blaljus/brott/kort-resa-till-fyllecellen-berusad-man-trodde-polisbilen-var-en-finsk-taxi

[Jimmy.L]
3
[Nomen Nescio]
1

Apropå mynt - blir det så här även här i landet gör det inget om de skrotar myntinkasten på P-automaterna - det blir nog ändå till att hala fram det fetaste kortet när man ska parkera…

[Nomen Nescio]
1

Räven raskar över isen? Nej, här är det nog dessvärre så att isen överraskat räven…

[Nomen Nescio]
0

Några plusgrader här, men framförallt sol och vindstilla- riktigt skönt väder! ☀️

[[eskils_]]
0

Här var det soligt och vackert igår, men idag helt mulet. 5 minusgrader och ishalka. 😕

Carmarino
4

Det snöade imorse, så det blev ett väldigt tunt snötäcke på marken, men nu är det mesta borta igen. Slängde ut granen idag. Den barrade bara man tittade på den kändes det som. För att inte tala om hur mycket barr som drösslat på golvet när jag väl fått av allt pynt.

[Jimmy.L]
2

#85 Limma tillbaka barren och måla den grön så håller den sig till nästa jul. 🙂

Carmarino
2

Den är redan nerklippt och utkastad. 😃

Agafia
2

Kallt och soligt ända tills nu , mår riktigt bra 😀

[Nomen Nescio]
1

Några grader kallt och en klar himmel där månen (nästan fullmåne) fortfarande syns. Kan nog bli fint söndagsväder!

[Jimmy.L]
1

Kall morgon kring -4 men klart ute. Ser ut att bli även fint här med idag.

[Jimmy.L]
2

För en vecka sedan fick en skeppare syn på en delfin som simmade omkring mitt i Göteborgs hamn. Att en sadeldelfin letar sig så långt in i Göta älv var inget mindre än en sensation, menade en expert. Nu har nya bilder dykt upp, som tyder på att samma delfin fortfarande befinner sig i skärgården.

http://www.gp.se/nyheter/g%C3%B6teborg/ensam-delfin-siktad-p%C3%A5-nytt-i-g%C3%B6teborg-1.4116847

[Nomen Nescio]
2

#91 Den är välkommen till Göteborg! 👋

[Nomen Nescio]
1

Verkar bli ännu en fin vinterdag här, med sol, svaga vindar och någon plusgrad.

Carmarino
1

#93 Samma här, men än så länge håller sig frosten kvar på marken. Det var -7 grader imorse, men nu har det blivit några grader "varmare". Den svaga blåsten gör dock att kylan går genom märg och ben.

[Jimmy.L]
0

Det snöar här just nu och omkring 4 minusgrader.

Schnauzertik
5

Igår på em  promenaden  blev det en riktig  ansamling av hundägare och hundar. Vi var 7 hussar o mattar och 10 hundar som oplanerat stötte ihop och stannade och pratade.

Värd för Pensionärer

Schnauzertik
3

Idag fick jag en inbjudan till Ryssby gymnasium

En prova på kväll där man får pröva dykning, kajak och klättring

Första tanken var varför får jag detta, men sen såg jag att det var ett brorsbarn som skickat inbjudan.

Känns väl inte riktigt som min grej, men man blir bjuden på kvällsmat, undrar om man kan tack ja till bara maten.

Värd för Pensionärer

Maria
1

#97 Det lät ju väldigt roligt. Jag hade gärna gått om inte annat för att titta på de andra😉

/Maria

[Jimmy.L]
0

Runt fyra grader kallt ute, i morgon väntas det bli mildare väder framöver.  Vi får se hur länge snön ligger kvar på marken då.

[Nomen Nescio]
1

Lite frostig morgon här, en plusgrad dock och en tunn glipa med sollyster vid horisonten, annars mulet.

Agafia
3

Ibland bara händer det ……. tadaa ! Fick en återbudstid hos min Läkare idag 👍😉

[Jimmy.L]
3

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Exempel på hur man inte ska slussa.

[Nomen Nescio]
1

Tjock dimma, plus fyra här denna onsdagsmorgon.

[Jimmy.L]
0

Kring noll just nu och stiger.

DesK
1

Samma som #103 här, så idag får det bli städning 🙂

/Désirée

Agafia
1

Någon minusgrad och ett gäng balkongbyggare som skriker på polska utanför fönstret 🙄

Carmarino
1

#102 Tur att det finns en massa män som genast skyndar till för att hjälpa. 😉

[Jimmy.L]
0

#107 Ja det var tur det fanns vänliga slusstjejer och killar som hjälpte han.

Carmarino
1

#108 Jag tänkte mest på männen som övergav sina egna båtar för att hjälpa till. 🙂

[Jimmy.L]
0

#109 Aha det var väl för dom hade bar överkropp. 😃

Carmarino
2

#110 Hade de? De märkte jag inte. 😃

[Nomen Nescio]
1

Så få dagar - så mycken ilska…😡Anger management?

Expressen 14 januari

Expressen 16 januari

GP 18 januari

[Nomen Nescio]
1

#112 Tror mamma är lugnare…

https://www.youtube.com/watch?v=bTnedilJN20

[Jimmy.L]
2

Kändisar. 🥵

[Jimmy.L]
0

Även om det är dyrt att åka Göta Kanal med rederiet så tycks det vara en bra arbetsplats.

http://gastronauten.blogg.se/2015/october/gota-kanal.html

[Jimmy.L]
1

Tänk och möta denna en mörk kväll. 😮

[Nomen Nescio]
2

Vi har en i kvarteret. Den har problem att lyfta på benet vid lyktstolparna, annars verkar den okej…😃

[Jimmy.L]
2

Tydligen är det inget billigt nöje att åka med fritidsbåt på Göta Kanal beroende hur lång båt du har och hur långt i kanalen du ska. Sen får man betala extra om man ska åka Trollhättans kanal ner mot Göteborg.

Jag lekte lite med siffror på bokningssajten och en 10 meter lång segelbåt och som är 3 meter bred skulle kosta 6836 kr samt 2000 kr för Trollhättans kanal enkel resa Stockholm - Göteborg. Tur och retur skulle kosta 10253 kr samt 2000 för Trollhättans kanal. 

Då är inte priset för Hammarbyslussen i Stockholm och Södertälje kanal inräknad.

http://avtal.gotakanal.se/se/ticket-selection/reservation-normal

[Jimmy.L]
2

Sälja sylt utomlands verkar vara en bra affär.

http://www.dn.se/ekonomi/lurade-till-sig-sylt-for-en-halv-miljon/

Carmarino
1

Fick precis ett samtal från "Microsoft". 😡

[Jimmy.L]
2

#120 Låter som Carmarino inte gillade det samtalet. 🤗

[Nomen Nescio]
2

#120 Jag blev lite trött på alla samtal från skojarna, så jag föreslog att de skulle ringa dig ett tag istället. Det gjorde väl inget? 🙂

Carmarino
1

#122 Aha, så det var därför de ringde nu igen - till en av mina andra telefoner. 😡

#121 Gillade inte något av samtalen faktiskt. 🙂

[Jimmy.L]
1

#123 Jag ber dom ringa extra många gånger till dig. 😇

Carmarino
1

#124 Då får de samma behandling som de andra som ringer. 🙂

Carmarino
3

Nu ringde de igen, på en tredje telefon. Jimmy och N.N., nästa gång säger jag till dem att de kan ringa växelvis till er istället. ☝️🙂

[Jimmy.L]
1

#125 Som är att du lyssnar tålmodigt på vad dom har att erbjuda. 🙂

Carmarino
3

#127 Nä, jag talar om för dem att de inte alls ringer från Microsoft och att jag inte vill ha fler samtal från dem. Sedan lägger jag på luren. 🙂Fast ibland funderar jag på att bara sitta med luren mot örat och säga "hello" och "is anybody there" med jämna mellanrum tills de får nog och lägger på - eller ännu hellre "hallå, är det någon där". 😈

[Nomen Nescio]
2

#126 De brukar ringa mig - åtminstone gjorde det för några veckor sedan, 5-6 samtal på tre dagar, men sedan har det varit lugnt igen. Man hör ju direkt på bakgrundsbruset att det är de, och så fort de börjar prata lägger jag på luren i örat på dem. Jag tror inte på det där att bemöta dem eller dra ut på samtalet - de är säkert tränade och vana vid det. Läste någon som föreslog att slå ihop handflatorna hårt i luren för att skapa obehag, men det är tveksam om det fungerar…

Carmarino
2

#129 De brukar ringa mig också, även om det var rätt länge sedan sist. Det har dock aldrig hänt tidigare att de ringt tre gånger inom 2,5 timmar. Nu vet de förmodligen inte att det är mina telefoner alla tre, men irriterande är det ändå.

Att de är vana vid det stämmer nog, men vitsen med att dra ut på samtalet är att då kan de inte ringa och trakassera några andra under tiden. Slå ihop handflatorna hårt tror jag inte hjälper, men man kanske kunde skaffa en liten mistlur och sätta den i örat på dem. Skrattar

[[eskils_]]
3

De ringer hit också ibland från utlandet i egendomliga ärenden. Jag brukar svara "NOT INTERESTED. GOOD BYE!" med mycket tydlig röst, och lägga på luren. Tröttsamma typer. 🥵

Fast en mistlur vore kanske mer effektivt…

Eller om man kunde koppla in en röst som säger (på engelska) "Ditt samtal är placerat i kö. Din plats i kön är nummer 87." 😈

Maria
1

Jag får aldrig sådana påringningar😮

/Maria

[Nomen Nescio]
3

#132 Kan vi väl fixa om du vill…😎

Maria
1

#133 Haha, tack men jag avstår nog😃

/Maria

DesK
1

Jag fick en drös med sånna samtal under de åren som jag överhuvud taget inte hade några produkter från Microsoft 😂

/Désirée

Carmarino
2

#135 Det finns de som fått sådana samtal utan att ens ha haft en dator. 😃

Agafia
1

Ser jag ett okänt nummer på min mobil svarar jag inte ! 95% chans att det är en försäljare . Är det någon som seriöst vill mig något får de prata in på röstlådan annars blir deras nummer blockerat direkt av mig 😉

DesK
1

#137 Så har jag gjort tidigare, men kan inte göra så längre, eftersom jag har uppdrag som gör att personer med okända nummer eller dolda nummer ringer till mig.

/Désirée

Carmarino
1

#137 Har ett par telefoner där det inte går att blockera nummer, och om det är okänt nummer går det inte att blockera utan att alla andra blockeras också.

Fick för övrigt ett nytt samtal för en stund sedan. Väntade inte tillräckligt länge för att höra om det var "Microsoft", men det verkade så och därför lade jag på direkt.

[Nomen Nescio]
1

Nollgradigt och tjock dimma - får det verkligen vara sådant här väder?  🤔

[Jimmy.L]
1

En grader kallt just nu och mulet väder. Snön ligger fläckvis på marken.

[Nomen Nescio]
3

45.000 göteborgare har enligt text-TV avbrott på nätet just nu - hoppas att det inte sprider sig…

[Nomen Nescio]
0

Plus fyra, grått och kulet. Dimfritt dock - det tackar man extra för!

Schnauzertik
1

På min mobil använder jag truecaller då får man info om vem som ringer och om det är en trolig säljare,

Värd för Pensionärer

Agafia
3

Idag har jag köpt jord och frön som jag ska driva upp till grönsaker , som NÄR min inglasade balkong blir klar ska " bo " där ute 😀

Carmarino
3

Har varit på den årliga ljusstöparträffen hela dagen. 🙂

[Jimmy.L]
1

#146 Fina ljus.

Är det någon som vet om fållfix funkar att lägga upp ett par byxor med?

Carmarino
1

#147 Tack. 🙂

Det bör funka med fållfix även på byxor.

[Jimmy.L]
1

#148 Tack.

[Nomen Nescio]
1

Ja, då stänger vi väl dörren stilla och tassar på lätta fötter över till ännu en storstuga - nummer 30 i ordningen.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.
Inlägget är låst för nya kommentarer