Pensionärer iFokus

Pensionärer

Etikett: övrigt
Läst 740 ggr
DesK
6

Skamligt tilltag

Av herr Åkesson! 

2020-03-04 16:54#0 av: Wonnalesan

Är det sant? Att JÅ står vid gränsen mellan Turkiet och Grekland och delar ut flygblad att det är fullt i Sverige? Det måste vara en skröna?

Underskriften ska vara- Svenska folket-. Jag vill å det bestämdaste bestrida att jag skrivit under något sådant upprop. 

”Med tillstånd från Wonnalesan har jag kopierat in detta här.”

/Désirée

LBB
2

Det är väl inte ovanligt att politiker agera i, som de säger, det svenska folkets namn.

Däremot står det väl klart att en klar majoritet av folkets representanter idag har den ståndpunkten att vi inte har möjlighet att integrera och ta hand om ett stort inflöde av asylsökande.

Till det har Å. rätt i det han säger att asylreglerna, om  man drar det hela till sin spets, gäller i det här fallet.  De människor som vill in i Grekland flyr inte undan  krig o angrepp. Det gjorde de när de flydde till Turkiet. Nu söker man ett bättre liv. (vilket jag har förståelse för)

Vixxen
4

Vilket PR-jippo för dem. Jättetråkigt!

Maria
6

Dra inte in mig i detta JÅ…Den delen av av svenska folket tillhör inte jag😡

/Maria

Tant Grön
4

Tillhör inte heller den delen av svenska folket. Trodde först det var ett skämt att JÅ gjorde detta, men tydligen kan man vänta sig vad som helst av dem.

LBB
3

Lika övermaga som det är att säga, att svenska folket inte vill ha hit, lika övermaga är det att hävda att svenska folket vill ha hit. Det är bara att acceptera att alla politiker blir sådana när de ser en möjlighet att vinna poäng.

Fakta kvarstår dock. Det att en klar majoritet i den folkvalda kammaren numera är ense om att antalet asylsökande/beviljade tillstånd måste ner och antalet avslag (som verkligen lämnar riket) går upp.

Att sedan likt Erdogan använda dessa olyckliga människor i eget syfte är smaklöst, både av dem som säger ja och dem som säger nej till ökad asylinvandring

Tant Grön
4

Flyktingpersonal vittnar om en mycket svår situation för flyktingarna. 

https://www.bt.se/okategoriserade/forsta-gangen-jag-ser-barn-i-sadan-chock/

LBB
1

#6 en följd av att Grekland/EU inte backar inför Erdoğans/Turkiets utpressningsförsök. Turkiet skickar nu stora mängder poliser till gränsen för att förhindra att flyktingarna ska dra sig tillbaka , bort från den Grekiska/EU gränsen. Tragiskt att dessa människor ska hamna i kläm.

LBB
2

#8  ok..men ställer man sig istället frågan, hur stor andel av svenska politiker som ställer sig bakom EU;s agerande, dvs stängande av gränsen och försvårandet att med båt ta sig in i EU så finner man att närmare 80% av mandaten i riksdagen stöder detta. S, M, C, L , SD och MP står bakom. MP iom att de ingår i den regering som ställer sig bakom beslutet.   Så vist var det i provocerande syfte han åkte ner. Men sanningen är ju den att de här nämnda partierna vill stänga gränsen.