Gamla trygga vänner!
I Coronatider har de dyrbara vännerna från förr blivit extra viktiga!
Vi ringer och hör hur läget är , är någon ledsen för att tex barnen inte hör av sig så peppar vi varandra. Det är lätt att bli ensam och bortglömd i dessa tider.
Man drabbas av sömnstörningar, ångest då vänner dör, även av annat än Corona. Så skönt att ha ett öra som lyssnar.
En del vänner är snart 50 år gamla vänner. Redan i ungdomen så lärde vi oss att ingen har någon full sanning eller vet bäst. Att alla sköter sina hem som de finner för gott, att utbildning inte har så mycket med allmänbildning att göra.
Det var en tid då man delade en hålkaka och lånade varandras kläder till fest!
Att inte prata om andras ungar, utan allas barn. Vi är 7 stycken kvar i livet och det är en trygghet. Att det är goda människor som inte sorterar efter- vi och dom sämre- har också varit gott. Alla arbetade på något sätt med människor. Goda härliga kvinnor som en del lever ensamma som änkor eller frånskilda. Det är dom som får vara en rot av trygghet! Vi håller ögonen på varandra! Mvh/WL
Underbart att läsa det du skriver, Wonnalesan! Gamla goda vänner är verkligen ovärderliga!
Jag har också en del gamla vänner, ända från skoltiden, och vi har hållit kontakten i alla år. De är så viktiga i livet, med vänskapen som håller i vått och torrt, medgång som motgång.
"Det är dom som får vara en rot av trygghet! Vi håller ögonen på varandra!"
Så sant! 💓🤗
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
- Redigerat 2021-01-11 14:15 av Magi-cat
Magi-cat!
Nu då en del två blivit änkor så vill man finnas, en miste en dotter och det var skönt att kunna finnas här i de svåra stunderna. Så mycket vi delat genom åren.
Förluster, olyckor, skilsmässor, otrohet, svek, men även de stora stunderna då vi blev mormor , morfar, farmor och farfar, då barnen gifte sig och allt annat under solen vi delat. Ingen känner mig så bra som dessa gamla vänner.
Det som är svårt är att se dom bli svaga och sjuka. Den äldsta är nu 80 år och förlorade sin sambo i Corona föra året, det märks att livet skakat om henne .
Det vi märkt är att vi är skörare på alla sätt, man har tunnare hud och svårare att se hur människor behandlar andra och djuren.
Hälsan , själen och anden blir klenare med åren. Men att prata och säga-minns du- att då ha några som minns är guld värt! Mvh/WL
Så skönt att ha några att dela sina minnen med! Det är väldigt betydelsefull! 💓🤗
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Låter så fint att ha gamla vänner på det viset. 💖
De vänner jag hade under skoltiden har vuxit ifrån mig och jag kanske springer på dem några gånger om året i mataffären då vi pratar lite med varandra men vi har inte något gemensamt längre, då de är gifta, jobbar, har barn, barnbarn mm och jag har ingenting mer än 2 katter.
Igår gjorde jag ingenting och blev inte klar, så jag fortsätter idag!