Träffa partner efter 70
Jag har flera väninnor som blivit änkor och de har ingen dator att leta på. En vill träffa en man att skingra ensamheten och bad mig leta forum till henne.
Men då jag ser så dåligt kan jag inte leta sällskap till henne, vill inte bli mäklare på den marknaden heller. Hon har en bra telefon och skulle kanske kunna lära sig att gå in på någon sajt. Hon är mycket seriös, så någon plattform måste finnas att finna en vän i ensamheten. ? Tips? Mvh/WL
- Redigerat 2021-03-21 14:42 av DesK
Inget tips om nått speciellt forum för äldre men skickar en varning. Internet är fullt av bedragare och romansbedrägerier riktade mot äldre är inte ovanliga numera så bra ifall personen har nån vän som visar intresse och vet vad som sker på nätet och kan stoppa bedrägerier i tid. Annars är mitt tips fysiska pensionärsföreningar eller intresseföreningar fast det kan ju vara svårt såhär i coronatider fast till sommaren kanske det ser annorlunda ut
Tack Åsa!
Nej det är ju det också att ta i beaktande att inte få träffa någon för Coronan. De är så ensamma och bara längtar efter gemenskap.
Undrar om FB har någon grupp för just den stad man bor i. Men det är knepiga gubbar där också har jag märkt , jag är med i härliga Norrköping- det är konstiga typer där också.
Jag ska ändå tipsa henne, hon är smart och skärpt så jag tror inte det är risk hon blir lurad. Men man ska aldrig säga aldrig. Tack för svar. Mvh/WL
Stort stor varning för romansbedragare. Jag kommer snart att skriva om det här på iFokus. Det finns datingsajter för oss äldre, men där är det gott om bedragare och dessa är mycket skickliga. Bedragarna finns även på Facebook och andra sociala medier. Med det sagt, så kan man lära känna bra och trevliga människor på internet. Kanske hinner jag skriva om romansbedrägerier i veckan.
/Désirée
Jag vet även väldigt intelligenta kvinnor som är betydligt yngre än 70 som blivit lurade de är extremt bra på att trycka på rätta känsloknapparna för att kvinnor/män ska nappa. Viktigt påtala till äldre och andra som dejtar på nätet att man ALDRIG ska skicka några pengar till en person man inte känner och inte har träffat i verkligheten oavsett ifall det är nån som ber om pengar till nån operation på sjukhus etc.
+Att dejta på nätet kan ge många äldre en chock med, det är många som är på dejtingsajter som inte är riktigt kloka, så det kan vara bra på att förvarna att dickpics och liknande inte är helt ovanliga. Jag dejtade i många år innan jag hittade min man och i början var jag rätt chockad jag visste inte att det fanns så många totalt sexfixerade män.
Jag föreslår att söka på ställen som inte är avsedda för det. Hon kan börja med vad hon är intresserad av och leta där de som delar det intresset samlas. Det kan vara både på nätet och fysiskt. Kurser, konstnärskollektiv, föreningar och klubbar.
I början av Aktieguidens bana var det två (som vi känner till) som träffades där. Ingen av dem var särskilt intresserade av aktier. De träffades i en grupp för diskussioner om allt annat än aktier. Sen gifte de sig och flyttade ihop i en gammal gård de skulle renovera tillsammans. 😀
#5 Ja många gånger stöter man på kärleken där man minst anar.
/Maria
#6: Och inte där man tror.
Där man minst anar det, ja! 😊 Jag träffade mitt livs stora kärlek hemma hos mig själv. Han ringde på min dörr för han var kontrakterad av hyresvärden till att måla min lägenhet, målaren och jag fick många fina år tillsammans.
/Désirée
- Redigerat 2021-01-26 12:45 av DesK
Jag skulle gå ut med en kille en kväll men han behövde åka hem först och jag följde med. Där var hans KOMPIS. De delade lägenhet.
Resten är historia❤
/Maria
#9 Tråkigt att det skall bli så. Men man har ju så goda tankar.. men så blir det så. Tror att det är jättemånga som råkar ut för det.
#5: Det tror jag också på.
WL, har din väninna några speciella intressen?
Det finns ju kurser i allt möjligt även på nätet och sen, när samhället börjar gå tillbaks till det normala så finns det massor med möjligheter.
En kurs i språk, dans, matlagning, nån form av hantverk?
Inte riktigt min generation men visst har PRO olika träffar och aktiviteter?
Min "svärmor" är ganska aktiv i kyrkan, då bör man väl vara lite troende förstås.
"Jag är inte klok men jag är smart!"
Toktantens dagbok: www.raskva.wordpress.com