Pensionärer iFokus

Pensionärer

Läst 132 ggr
[Lotofs]
1

Hackat konto?

Hittar ingen sajt ta upp detta på så provar här.

Fick idag ett mejl från vk.com där de meddelade att tvåstegsverifikationen tagits bort. Om det inte var jag, skulle jag gå in och ta kontrollen.

För ett antal år sen skapade jag ett konto som jag aldrig använt sen. Kommer inte ihåg om jag tagit bort det. Hade helt glömt av det. Nu kan jag inte komma in på det, får meddelandet att det inte existerar. Hittar ingen info om vem man kan kontakta och mejlet jag fick går inte svara på. Om kontot nu är hackat, hur bär jag mej då åt? Vad kan hända?

Vixxen
2

Vad är vk.com?

Vixxen
1

Är det Västebotten Kuriren så har de vk.se som adress.
Tror att det kan vara ett lurendrejeri mail du fått? Släng bort det!

Herveaux
1

#0: Låter som ett typiskt lurendrejeri, precis som Vixxen skriver.
Bara ignorera och kasta bort.

// Harley

[Lotofs]
1

Va skööööönt! Men mejlet mejladressen är admin@noreply.vk.com. Så verkar riktigt. Men då kan jag kanske bara strunta i det.

Tack för svar!

Herveaux
1

#4: Om det hade varit Västerbottens-Kuriren som skickat mejlet hade mejladressen slutat på @vk.se, så det du fick var bara bluff.

Jag tror säkert VK skulle uppskatta om du skickar ett meddelande till dem om att det är bluffmejl i omlopp så kan de ev. gå ut med en varning till sina läsare. Du kan mejla till: kundservice@vk.se

// Harley

[Lotofs]
0

Nej, det är inte den svenska tidningen utan en sajt typ facebook och mewe.

Kan nog ändå inte göra så mycket, så jag släpper det. Går ju inte ta kontakt med någon för att kolla upp och eventuellt rätta till. Får bara hoppas jag slipper stå anklagad för något hemskt i slutändan 😢