Annons:
Etiketterövrigtvård-omsorgbostäder
Läst 66 ggr
Eda
3/3/23, 2:55 PM

Fixarservice

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

🔨
Känner ni till FIXARSERVICE, en mer eller mindre gratistjänst?
Många kommuner erbjuder fixarservice eller vaktmästarservice till sina äldre invånare. Syftet är att göra hemmen tryggare och minska risken för olyckor och fallskador i hemmet. Sätta i glödlampor på svåråtkomliga ställen, byta gardiner eller hänga upp adventsbelysning är exempel på göromål som fixarservice kan hjälpa dig med. Fixarservice är oftast gratis men i vissa kommuner kan du få betala en mindre summa.

I min blogg har jag skrivit hur och var man hittar dessa samt också hur man kan anlita betald hantverkshjälp som inte är så dyr.

(Bilden visar inte någon från Fixarservice, utan här har min man fått ställa upp som modell med gardinupphängning!)

Se: https://handikapptips.wordpress.com/2023/02/15/tips-for-anhoriga-hur-de-enkelt-kan-hjalpa-till-med-praktiska-goromal-for-aldre-personer-med-funktions-nedsattning-som-bor-i-sitt-hem/

♿ Blogg om hjälpmedel & aktiviteter vid funktionsnedsättning. www.handikapptips.wordpress.com

👗 Blogg om tips på kläder & handarbeten vid funktionsnedsättning. www.textilochtips.wordpress.com

🌺Bloggarna är ideella, jag säljer inget och har ingen ersättning från butiker.

Exempel på ”önskehjälplista” som kan placeras t.ex. på kylskåpet. JAG SKULLE BEHÖVA HJÄLP MED FÖLJANDE: Byta glödlampan i badrumstaketKöpa hem en påse med 18 l blomjordFå trasig stol körd till sopstationFå tavla uppspikad i sovrummet.................................................................... INNEHÅLL1. Inledning 2. Exempel på mindre hjälpinsatser som släkt och vänner kan hjälpa till med.    a. Praktisk enklare hjälp…
  • Redigerat 3/3/23, 3:04 PM av Eda
Annons:
Upp till toppen
Annons: