Storstugan (OT)- del 2
Dags för en fortsättning på vår OT-tråd för diverseprat, del 1 såg ut så här.
Egen bild (Smålandsstugan i Slottsskogen).
Sommaren var sannerligen sen, men när den kom så kom den med besked! Hade några ärenden till Göteborgs centrum idag och kunde konstatera att den värsta turistruschen nu verkar ha avtagit, men ännu fyller man rundtursbåtarna Paddan utan problem.
Förra veckans Kulturkalas är ett minne blott, idag återstod det bara tomma mattält där festen ägt rum. Men den som är sugen på det internationella köket och råkar befinna sig i Göteborg den kommande helgen kan med fördel ge sig åstad till Kanaltorget (framför Operan), där mat från hela världen utlovas i dagarna två i Global Picnic Food Festival.
Egen bild.
Tassar in……för min del blev det ingen tur in till Götet och kulturkalaset. Istället blev det en tur in i Västra Götaland för att delta vid ett fint dop av efterlängtat bonusbarnbarn och utöver det en hel del härligt pyssel i vår stuga 😊
/Désirée
#2 Låter förstås väl så bra! Och chansen till picnic kommer ju som sagt tillbaka redan till helgen… 🙂
Det blir kanske picnik i helgen, men knappast i Göteborg, tyvärr. Mer troligt någon stans inåt landet, men jag vet inte riktigt var det blir 😉
/Désirée
#4 Ja, picnic är väl inte det första man förknippar med storstan egentligen (bortsett från platser som Gärdet och Slottsskogen kanske), fast det finns en liten konstgräsplätt framför Operan, så meningen är kanske att man skall sätta sig där?
Gårdagens onödiga inköp var när jag köpte en boettöppnare för klockor. Den visade sig inte alls fungera på klockor utan klackar att fästa öppnaren i.
Istället kollade jag in en instruktionsfilm på nätet, och efter lite eget experimenterade kom jag på att en mattkniv var perfekt för ändamålet, så nu kan jag med viss stolthet konstatera att jag har varit min egen urmakare och bytt batteriet i klockan alldeles själv!
Sitter och väntar på kattmatleverans. Sedan till Karolinska och ta bort andningsmätaren runt bröstkorgen. Därefter får vi se vad jag hittar på.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Har funderingar på att dra igång en danstråd här på Forumet, och när jag gjorde lite "research" inför det hittade jag ett riktigt imponerande hallingkast som jag gärna vill dela med mig av. Hallingkastet är i dubbel bemärkelse en höjdpunkt i hallingdansen, där det gäller att nå så högt som möjligt med sparken. Det finns uppgifter om att de riktigt skickliga dansarna har kunnat nå upp till tre meter över marken med sin spark. Men det gäller inte bara att nå högt - man skall landa snyggt också!
Åh vad vi har "picknickat" runt om i Göteborg genom åren. Vid Klippan, Slottskogen, Botaniska, Nya varvet, Trädgårdföreningen, Näckrosdammen med mera.
/Maria
Idag har jag varit i Nynäshamn. Ätit den goda glassen där.
#10 Låter passande i det här vädret…☀️
Japp och i morgon blir det Skansenbesök
#12 Ser där ja! Allsången där har väl klingat av vid det här laget, lagom till att det blev sommar på allvar…😎
Annars var allsångskvällarna en bra kväll för Skansenbesök för alla var vid Solliden så jag fick fri sikt till alla djuren från rullstolen. Inga stod framför. Så var det förra året i alla fall
#14 Smart! 👍
En man, hans 85-åriga styvmor samt mannens papegoja Hariyal togs in på förhör till en polisstation i Rajura i Indien efter att kvinnan blivit utsatt för förolämpningar av papegojan. Kvinnan hävdar att det är styvsonen som lärt papegojan fula tillmälen om henne.
Vid förhöret uppträdde dock Hariyal helt klanderfritt och vräkte inte ur sig en enda förolämpning eller svordom.
"Vi iakttog fågeln noga och kan konstatera att den inte sa ett ont ord om kvinnan", konstaterar en lokal polistalesman, smått imponerad.
Eftersom bråket mellan mannen och hans svärmor gäller ett stycke mark förpassade polisen fallet till en styrelse för markfrågor. Om Hariyal kommer att kallas till förhör även där eller representeras av ett juridiskt ombud framgår inte av artikeln i Independent.
Dagens plan: Skansen med kameran
#17 Ser fram emot bilder😉
/Maria
Det kommer så småningom på både sidan i signaturen och på Djurparker iFokus
Ah. Vad roligt🙂
/Maria
Jo jag var ju i Nynäs i går. Det var inte lika mycket folk där nu. Semestertiden är ju över. Men jag hade sällskap när jag åt en kebabtallrik.
#21 #22
I ena ringhörnan en tungviktare, i andra hörnan en i bantamvikt. Hur det gick? Domaren åt upp kebabtallriken… 😃
Idag har jag varit på sjukgymnastik på thorax. Sedan hem. Därefter gick jag till dietisten, som hade möblerat om för att jag skulle komma in lättare med elrullen. Hon såg så förvånad ut när jag kom utan rullen. Promenaden tog på krafterna så benen blivit lite vätskefyllda. Belönas nu med att åka på födelsedagskalas
Världen går inte under nästa månad" meddelar NASA, och plötsligt har man fått en massa oplanerad tid över…🙂
Eget bildmontage.
Slut på sommaren är det knappast, men det känns som om vi går mot en ostadigare fas nu efter några veckors strålande sommarväder. Själv är jag glad över att vi till sist fick något som liknade sommar, men det känns inte särskilt smärtsamt att högtrycket nu lämnar oss.
Hos mig skapar vackert väder gärna en press om att hitta på något, annars känns dagen förspilld, så det känns lugnare på något sätt att se regnmolnen nalkas från söder nu på morgonen…
Har på annan plats skrivit om Kvarnbyn i Mölndal, och om någon som bor i närheten känner för att bekanta sig med området så kan Kulturnatt i Kvarnbyn den 4 september 18.00-24.00 vara ett passande tillfälle.
Det är ett årligt evenemang som brukar vara uppskattat! Dessutom har man Kvarnbydagen varje år, men den går av stapeln i maj, så dit dröjer det ett tag.
Staden där jag bor genomgår en förvandling just nu - efter närmare tio års vånda hos beslutsfattarna har spadarna äntligen satts i marken för storbyggnation av ett nytt centrum och nya bostadsområden runt hela stadskärnan. De närmaste tre åren kommer vi att se hus vi känner igen utplånas och stadens skyline förändras. Måste erkänna att jag känner spänd förväntan, men samtidigt lite sorg att inte förändringen kom igång tidigare. Man hade ju så gärna fått vara med och uppleva nymodigheterna lite längre och vid bibehållen hälsa, om bara byggandet kommit igång…
Egen bild.
Såg nyss att jag har 2831 Guldmynt på kontot. Vad gör man med dem?
#32 Tack för tipset! Ja, jag har gjort bådadera, men det fylls på hela tiden. Kanske kan man dela ut Insider som premie i quiz eller så, får fundera på det…
"I onsdags publicerade Gefle Dagblad en insändare från en upprörd läsare. Personen förklarar i sin text att prognoserna i GD:s horoskop är så fruktansvärt deprimerande att det snart kommer leda till ett uppsägande av prenumerationen. Det berättar Medievärlden.
"…till GD gällande ert horoskop som många gånger förutspår olycksdrabbade dagar", skriver den besvikne prenumeranten. "Ingen perfekt pepp inför en ny dag. Jag blir bara arg när jag på morgon frukosten läser horoskopet. Tänker då: Nu säger jag upp tidningen!"---
Oj, trodde inte att horoskop i en tidning kunde ge upphov till sådana känslor! Fast det kan bero på att jag för min del är totalt ointresserad av horoskop, jag läser dem inte ens för nöjes skull, men uppenbarligen finns det de som gör det. Gör du?
Oj! 😮 Nej, jag läser aldrig horoskop, varken i tidningar eller någon annan stans.
/Désirée
Läser om spelskaparen som sålde sitt företag och blev miljardär, men som förlorade sina vänner på kuppen. Väcker den eviga frågan: är det bättre att vara rik och avskydd än fattig men älskad? Vem har svaret?
Visst är det här en fin bild?
Fy tusan. Uppe. Ser Godmorgon på teve. Ska snart i väg till Karolinska. Nu när man brukar sova som bäst
Väcktes vid 05 brorsan messade att han och hans flickvän var framme i Los Angeles, USA. Kanonväder där, här regnar det. Nåja ska på solsemester i januari då blir det sol och bad vid Kap Verde. Idag blir det läkarbesök för mig med. Min rygg blir nog aldrig bra.
Ansökte om nytt pass i måndags skulle ta ca 5 dagar, men nu plingade det till i mobilen att den fanns att hämta hos polisen gick snabbt.
På fredag är det dags för Sveriges Ornitologiska Förening att avslöja folkets val av Sveriges nationalfågel - jag hoppas att det blir den regerande mästaren koltrasten som sitter kvar i orubbat bo. Hur det är går så har SOF varit framgångsrika i sin lansering av tävlingen, som spritts ut på ett antal delomgångar.
Nu väntar jag bara på en antipopulärtävling om de minst omtyckta fåglarna. Förslag att välja på: de gängkriminella kajorna, kvartersterroristen fiskmåsen, tjuvfiskaren storskarven, badplatsbajsaren kanadagåsen eller körsbärnallaren björktrasten (snöskatan). Vilken pippi är ditt hatobjekt i den samlingen?
För engagerade fågelvänner vill jag understryka att jag är gammal ornitolog själv, och att "tävlingen" inte är på blodigt allvar…😉
Egen bild på en av kandidaterna.
#42 En fullgod motivering! (Om det inte var en skittidning? Inga namn! ) 😃
#43 😂 Nja Metro så det var ingen kanon tidning. Men dom är störande speciellt när dom har ungar.
Ja dom där rackarna sprider skit dom med. På Djurgården i Stockholm går det knappt att sitta på gräsmattorna efter dom.
Ja då ska man ta sig till affären. Det blir ett försök nu när regnet verkar gått på lunch.
#47 Ja, det gäller att vara "klimatsmart" när skurarna ligger i bakhåll…
#49 Usch ja, man blir inte glad…
Frågan är om det är på grund av tekniskt fel eller sabotage?
#50 Stöld gissar jag på bilen stod i ett centrum nära en vårdcentral.
#51 Suck, ja -ibland verkar bilbränning ha blivit en ny folksport…
Nedmonteringen av Damens flytdocka i Göteborgs hamn pågår, och någon gång under månaden kommer stadens maritima miljö bli ett landmärke och fungerande monument fattigare när dockan bogseras bort. För många gamla varvsarbetare blir det en bitter stund och det definitiva slutet på en epok.
Att någon spefågel i november förra året målade över "D" i DAMEN så att det nu står "AMEN" känns som en slutpunkt som ändå inte är alltför gravallvarlig…
Egen bild.
Tråkigt den är ju något man förknippar Göteborg med.
#54 Ja, det är trist! Återstår att se vad som kommer i stället…
#55 Tror vi fotograferat samma, eller systerfartygen. Den här bilden tog jag när Maersk Mc-Kinney Møller kom till Göteborg på sin jungfrutur i oktober 2013. Oerhörda flytetyg!
Då var det systerfartygen som vi fotade, för min bild är daterad den 7 september
/Désirée
Var det containerfartyget som var störst i världen?
#58 Ja just det! 🙂
/Désirée
#57 Nog jag som rörde om datumen: Maersk McKinney-Möller kom den 27 augusti 2013 och syrran Majestic Maersk den 1 oktober 2013.
Kan det vara så att din bild togs i september 2014? (#55)
Bilden togs nog den 27 augusti, men jag redigerade och la ut den på min facebook i september
/Désirée
Aha, då kanske vi var på första parkett samtidigt! 🙂
Känslan när en bra bok tar slut.
Effektiv grammatikundervisning
Varning för ovårdat språk.
Äntligen en svenskalektion som man förstår!
Har du svårt för att skilja på substantiv, adjektiv och verb? Här kommer en liten lathund som gör grammatikundervisningen mer effektiv:
1. Substantiv är ord som du sätter "fan" eller "jävel" efter: Klockjävel, gubbfan, hammarjävel och så vidare
2. Adjektiv är ord som du sätter "skit" före: Skitbra, skitgod, skitsnygg och så vidare
3. Verb är ord som du sätter "utav helvete" efter: Drack utav helvete, körde utav helvete, dansade utav helvete och så vidare
På det här sättet är det skitenkelt för ungjävlarna att lära sig utav helvete
Avskrift från Facebook
/Désirée
#63 Nu förstår jag varför det blev en Millennium 4…
#64 😃
26 grader och sol härligt om man nu är på semester som brorsan i LA.
Här hemma just nu 9 grader och dimma. Ska i väg om knappt en timme på moppen.
#66 Låter behagligt - i L.A… Här på västkusten är det för tillfället uppehåll, men SMHI har förutspått ihållande regn, så det kommer väl.
Blir till att söka glädjeämnen någon annanstans än i vädret, och ett sådant är väl att koltrasten är vår nationalfågel även fortsättningsvis enligt den omröstning som ägt rum och vars resultat blev klart igår.
Soligt väder idag måste boka tid hos en läkare under eftermiddagen annars är det faktisk bullbak här.
#71 Ja, det ser ut att vara stabila doningar!
#70 Vilka härliga kängor.
/Maria
#72 Vad ska bli där?
#74 Det är en helt ny stadskärna på gång, samtidigt som den nya stadsdelen Forsåker fem hundra meter från Centrum är under framväxt plus att flera stora bostadsområden växer upp som svampar ur jorden. Det händer mycket här just nu!
#75 Där ser man. Strålande väder här idag tog en timmes promenad i det vackra vädret.
#76 Även jag har varit ute en sväng i solskenet. Tog tröja på mig, och ena stunden kändes det som om den behövdes, i nästa blev det alldeles för varmt…
Tog en sväng genom Kvarnbyn och noterade att flödet i övre forsen var tämligen stilla.
Väldigt fin bild.
#78 Tackar! 🙂
Det är nog mitt mest fotograferade motiv - forsen ser olika ut, dag från dag beroende på tillflödet.
#77 När jag var liten så tog vi ofta vägen förbi Kvarnbyn och jag tyckte jag var sååå långt hemifrån, ända från Högsbo.😃 Nu var det däremot längesedan jag var där.
Vacker bild.
/Maria
#80 Forsen är sig lik, men omgivningarna har förändrats sedan dess. SOAB och Papyrus är ju borta och ersätts just nu av nybyggnation, och om ett par år kommer det att bli en blandning av gammalt och nytt i Kvarnbyn med omnejd.
Roligt att du gillade bilden och känner igen dig där. 🙂
Jag får nog åka dit och ta en titt igen.😉
/Maria
Beridna högvakten besöker Göteborg och bjuder på musik.
#83 Trevligt initiativ - kan vara läge att ta en titt!
Helikoptrar snurrade länge ovanför taken där jag bor men läser nu i GP att det var ett stort pådrag efter en försvunnen 2-åring som lyckligtvis kommit tillrätta.
/Maria
#85 Gudskelov!
#87 Apropå konstiga rubriker, här är några som jag av någon anledning sparat på mig. Vissa ämnen är sannerligen inget att skratta om, men det är ju rubriksättarnas tabbar som är det roliga, inte ämnena. Jag kunde trots allt inte låta bli att åtminstone dra på munnen när den ständigt mediasynlige Sven-Erik Alhem hamnade i ett sammanhang som t.o.m. han säkert skulle ha önskat slippa figurera i.
Håller med dig om att ibland blir rubrikerna roliga även om ämnet är allvarligt.
Nu ska jag iväg och tydligen få en egen coach, en vårdcoach. Det ska bli intressant att se hur ett sådant projekt utvecklar sig
#90 Hoppas förstås att det leder till något positivt - lycka till! 👍
#90 Det låter spännande.
/Maria
Äntligen fredag, soligt väder idag men helgen ser ut att bli mulen så typiskt jag ska ut på sjön då och åka veteranbåt på lördag.
#90 Hur gick det hos vårdcoachen?
Morgonpasset avklarat, jag har målat ett gäng gamla fönster. Nu blir det strax promenad i nya kängorna med Zaki 🙂
/Désirée
#93 Blir nog trevligt även i avsaknad av sol. Mildvädret tycks bestå dessutom!
#94 Hoppas promenaden avlöpt bra, och att kängorna sitter som de ska!
Varmt idag med fick ta av mig tjocktröjan under min promenad.
"Nils Holgersson blir Kalle Holgersson när Selma Lagerlöfs klassiska barnbok Nils Holgerssons underbara resa genom Sverige görs om till Kalle Anka-serie.
Bakom initiativet står serietidningen Kalle Anka & C:o, Läsrörelsen och författaren Göran Hägg samt tecknaren Arild Midthun."---
Kvack du tunga värld… David Lagercrantz blir Stieg Larsson och Göran Hägg blir Selma. Vem skriver Herr Arnes penningar med Joakim von Anka som Arne Anka?
Promenaden gick bra, men jag kände mig lite som: Hej! Här kommer Zeb Macahans lillasyster 😃
/Désirée
#98 Desk Macahan😃
/Maria
Fick lite dåligt samvete av att läsa träningsälskaren Johannas uppmaning i GT att ta oss ut i naturen för att röra på oss och må bra.
"Det är magiskt med naturen och så skönt att få D-vitamin, att utnyttja de naturliga redskapen är en grym motivation för mig", säger hon till tidningen.
Sedan säger hon något annat som jag sympatiserar med, nämligen "Om man har en dålig dag och faktiskt är lite ur form kan man ta en vilodag. Jag brukar själv krypa upp i soffan i stället för att tvinga mig i väg vid sådana tillfällen, kroppen behöver självklart återhämtning och vila". Det tycker jag är en sund inställning - jag minns själv att när man tränade ofta så kände man lätt ett tvång att ge sig ut och fick dåligt samvete av att stå över.
Nu får jag alltså samvetsbetänkligheter av en annan anledning - jag hittar alldeles för lätt anledning att krypa upp i soffan i stället för att ge mig ut i skog och mark, som jag annars älskar att göra. Här behövs en uppryckning!
#100 Jag håller med. Alla råd om träning och motion ger mig så dåligt samvete. Jag kan inte promenera fort. Jag kan inte cykla. Simma går bra men är omständligt att ta sig iväg tycker jag men det är kanske lättjan som spökar??
Jag har i alla fall skaffat en motionscykel för att eventuellt få lite flås.
/Maria
#101 Skönt att vi är fler som har svårt att få ändan ur vagnen!
Bra idé med träningscykeln! ☝️ En sådan skulle man kunna lyfta ut på balkongen och få uteluft i lungorna samtidigt. Något att fundera på…
Haha, ja bara sladden räcker. Numera är ju cyklarna så avancerade med en massa program med tunga backar och annat. Dessutom är det pulsräknare i handtagen och jag har kommit upp till 150 i puls ungefär men har ingen aning om vad som är bra eller inte när man tränar😃
Jag trodde det räckte med att bara cykla….
/Maria
#103 Ja, det låter avancerat! Snart kommer väl elcykeln som träningsredskap, så att man inte behöver trampa själv…😃
#104 Haha, det vore något för mig😉
/Maria
#106 Ha ha ha 😃 tack för ett gott skratt 😃
Alltså jag kan ju inte heller cykla, så för mig är det promenader som gäller. Jag får dock en del draghjälp av min lille karl………..hmmm hade tänkt lägga in en bild på honom, men det verkar inte funka just nu…..
/Désirée
#108 Oj, där ser det ut att gå undan!
#109 Det gick undan stod i fören på Robotbåt Ystad som har tre turbinmotorer och man kunde knappt stå upp, fick ställa sig på knä stundtals då det blåste som bara den.
Suttit och lagt in foton från 70-talet på datorn från dia och redigerat dem.

Tänk så här såg man ut i september 1971
#111 Nog ser man likheten fortfarande på bilderna - jag är inte säker på att man skulle kunna säga det samma om mig vid en jämförelse med 45 år gamla bilder… 🙂
Jag har också tänkt mig ägna mig åt att scanna in gamla diabilder, men jag väntar nog in hösten på allvar först.
Idag är det kulturarvsdagen, med intressanta evenemang över hela landet. Själv har jag siktat in mig på en tur med ångfärjan "Färjan 4" över Göta älv till Gotenius varv, men väderleksprognoserna gör mig betänksam - regn och blåst låter inte så lockande! Som tur är har jag ganska många timmar på mig innan det är dags för beslut…
Tack för tipset besökte Dyktankmuseum förra året. Det pågår även cykellopp i Stockholm och ner till Nynäshamn som påverkar trafiken så jag får leta upp något som inte är bland cyklisterna.
#114 Ja, det finns ett smörgåsbord att ta för sig av! 😉
Dyktankmuséet känns som ett riktigt okänt museum. Verkar som ett spännande ställe!
Just nu luktar det bara gott hemma hos mig om man vet vad det är😃 Det är kålen som kokar till rotmoset.
/Maria
Jag väntar på billigt kål. Sedan ska jag göra massor av kålpudding
Det är ju så gott. Bra att frysa också. Jag gjorde en stor sats igår.
Nyss mitt under koket så tog gasen slut. Det är nog snart ett år vi bytte men vi har en full reservare. P11, så det är ganska stora flaskor.
/Maria
Är inte så tokig i kål är gott ibland till blodpudding.
Jag fryser kålpuddingen portionsvis sedan
Jag älskar kål i alla former. Stuvad vitkål är ju också gott och mjölksyrad kål.
Kokt kålrot till stekt salltsill är ju rena rama lyxen😛
/Maria
Glöm inte brysselkål. En kotlett, potatis, sås och brysselkål
Ja brysselkål är ju också som små godisar.
/Maria
Enda problemet med kål är att det påverkan mitt PK-värde med tanke på att jag tar varan
Oj då det visste jag inte. Är det även om du äter lite?
/Maria
Det gäller bara att försöka äta ungefär lika mycket varje gång
Bra att du kan hålla koll på det.
/Maria
Har ju blivit godkänd att ta egna PK-prover
Just det ja. Det tror jag bestämt att du skrivit någonstans.
/Maria
#113 Det blev ingen resa med ångfärja 4 för min del - jag hade glömt att finnkampen var prio 1 den här helgen! Något regn har ännu inte märkts av.
_"Robotar gör succé i kinesiska storkök. De ser ut som tvättmaskiner men sägs kunna laga mat till 500 personer på en timme."---
"De två som huserar i universitetet i Heilongjiang står nu för 70 procent av rätterna i matsalen. Inte nog med att de sparar in på arbetskraft, de jobbar tystare än traditionella kockar och uppges även ha minskat matoset med 50 procent."---_
Vad tror ni - kan roboten vara haj på kålpudding också, eller kör den bara med kinamat?
#130 Blev inget för mig heller tyvärr.
Haha vilken konstig färg det blev men jag lovar att den såg ut som rotmos😃
/Maria
#134 Ja, jag funderade över vad det var för rötter i moset…😃
Ny vecka och nya utmaningar! Fick en liten guldkant på min måndag när jag kollade upp medlemsantalet på sidan i morse. När jag med största tvekan tog på mig värdskapet här för knappa tre månader sedan var vi blygsamma 25 medlemmar. Mitt mål var att fördubbla den siffran fram till nyår, och idag är vi 44, så de kalkylerna skall väl kunna hålla. Roligt om det tränger fram allt mer att man inte behöver vara pensionär för att vara medlem här!
På min lilla önskelista har jag att det vore trevligt om fler startar trådar, det blir rätt enformigt att se sig själv som trådstartare i nio fall av tio. Så var inte blyga - dela gärna med er av ämnen som ni tycker passar på den här sidan!
Egen bild.
Nedräkning till Kap Verde fortsätter 133 dagar kvar till sol och bad.
#138 Verkligen något att se fram emot! 🙂
Egentligen borde man ju inte jubla, men jag gör det ändå: fick återbud från tandläkaren, dit jag skulle i morgon bitti. Respit 14 dagar! Funderar på att köpa en lott i morgon…😃
#141 Skönt att slippa tandis.
#142 Ja, fast i mitt fall är ju glädjen självbedrägeri - jag måste ju dit så småningom ändå! Jag har egentligen inte tandläkarskräck, men den senaste behandlingen var rätt brutal, så därför kändes återbudet rätt välkommet.
Läkarbesök i eftermiddag blir det får se vad läkaren säger om min rygg blivit bättre eller inte.
#143 När Villervalle gick på TV hade jag fyllt moppe och kände mig vuxen, så jag såg aldrig den serien. 🙂
#145 Hoppas på bästa möjliga besked! 👍
#146 Det gick bra så nu börjar jag jobba igen om 14 dagar ca.
God förmiddag! Efter en lång frukost och därpå följande långpromenad med hunden, är det nu dags att måla fönster och fundera på vad det blir för fredagsgott ikväll 😊 Önskar er alla en go och bra fredag.
/Désirée
Vi fick ju ett sorgligt bud här under dagen, med beskedet att Cristine gått bort. Nu skall jag genast säga att jag inte var medlem på någon av hennes sajter, men jag har ju tittat in där ibland och även skrivit något på Livskvalitet iFokus någon gång. Jag har då inte kunnat undgå att märka att Cristine var en vänlig person, som hade ett fint tilltal i dialogen med sina medlemmar och hittade inspirerande ämnen att diskutera. Hon var utan tvivel en av iFokus stora profiler, och jag hoppas att hennes minne kan hedras på något vis - kanske med en plats i ett nyinstiftat iFokus Hall of Fame?
Vila i frid, Cristine! 🌺
Det känns så bisarrt. Vi diskuterade spisar så sent som igår.
/Maria
#151Märkligt även att hon skrev en trådrubrik om "ovisshet" igår, det är väl så själva livet kan vara ibland - ovisst…
Tråden börjar bli seg, så nu är det är dags för en ny storstuga!